Archív článkov

Štruktúra programu školskej a rovesníckej mediácie

31.01.2015 19:04
  Ak sa má stať školská mediácia súčasťou kultúry školy, je vhodné zapojiť do procesu jej začleňovania čo možno najširšiu komunitu:  vedenie školy, pedagogických zamestnancov, odborných zamestnancov, nepedagogických pracovníkov školy,  rodičov,  žiakov Odporúčame...

Témy rovesníckej mediácie v predmetovej komisii

27.01.2015 23:00
  Školská mediácia môže byť jednou z tém zasadnutia niektorého z metodických orgánov školy, napr. predmetovej komisie výchovných predmetov. Komisia môže fungovať ako koordinačný a evaluačný orgán začleňovania rovesníckej mediácie do kultúry školy.  Otázky na diskusiu v predmetovej komisii...

Triedny učiteľ o rovesníckej mediácii informuje žiakov

27.01.2015 00:00
  Prvým, kto o programe rovesníckej mediácie informuje žiakov, býva zvyčajne triedny učiteľ. Postup:  Oboznámenie s pojmom "mediácia" Čo znamená pojem mediácia? Mediácia je odvodená od latinského slova medius, čo znamená stredný, prostredný. Z toho je možné odvodiť, že mediátor by mal...

Témy tréningových aktivít a zručnosti rovesníckeho mediátora

26.01.2015 20:39
  1. Konflikty a ich príčiny  Pozná očakávania od programu rovesníckej mediácie k sebe, k spolužiakom, k ostatným mediátorom, k učiteľom, rodičom a širšej verejnosti. Dokáže rozlíšiť znaky kvalitného tímu, aj tímu, ktorý sa dostáva do problémov. Vie pomenovať...

Príklad etického kódexu rovesníckeho mediátora vytvoreného žiakmi

30.11.2014 23:10
Etický kódex rovesníckeho mediátora ZŠ Záhorácka 95, Malacky   Preambula Etický kódex stanovuje požiadavky na osobnosť rovesníckeho mediátora, riešenie konfliktov medzi rovesníkmi, komunikáciu triedneho učiteľa s rovesníckym mediátorom a záväzok mediátora. Poslaním rovesníckeho...

3. stretnutie s rovesníckymi mediátormi ZŠ Park Angelinum, Košice

25.11.2014 19:56
Rovesnícka mediácia v ZŠ Park Angelinum v Košiciach funguje od školského roka 2012/2013. Tréning v tomto školskom roku absolvovalo 30 žiakov 4. až 9. ročníka. Po dohodnutí sa na pravidlách práce v skupinách, rovesnícki mediátori hľadali odpovede na otázky:  Prečo by...

Kontinuálne vzdelávanie (Andragos)

01.09.2014 11:03
Školská a rovesnícka mediácia - kompetencia pre úspešné riešenie sporov vo výchovno-vzdelávacej činnosti Autorka programu:Mgr. Dušana Bieleszová, certifikovaný mediátor, kontakt: 0906 116 333, bieleszova@gmail.com Poskytovateľ vzdelávania: ANDRAGOS,s.r.o. v zastúpení PhDr. Peter...

Prečo si učiteľ zaslúži rešpekt - Rejč

17.03.2014 13:40
Keď som si prečítala túto otázku spomenula som si na všetkých učiteľov, ktorí hovorili: ,, Rešpektujte ma a buďte ticho! Som starší/ia než vy!“ alebo ,,Sme dve v triede a vy stále rozprávate! Rešpektujte, že sme v triede!“. Vôbec to nie je tak, ako si to učitelia myslia. Niektorí žiaci sa učia...

Prečo si učiteľ zaslúži rešpekt - Karin

16.03.2014 13:38
Karin - Rešpekt je prejav vážnosti a úcty človeka voči inému človeku. Myslím si, že ak by sa ľudia navzájom nerešpektovali, celá spoločnosť by upadala. Nikto by nemal úctu voči starším, skúsenejším, múdrejším. My ako deti máme mať úctu voči učiteľom, rodičom, starším ľuďom.  Ako...

Prečo si učiteľ zaslúži rešpekt - Adam

15.03.2014 13:35
Keď som túto tému dostal moje pocity boli zmiešané. Prečo? No viete, učitelia sú pre nás žiakov druhého stupňa niekedy takí a niekedy takí. Ale jednoznačne si zaslúžia rešpekt kvôli týmto dôvodom:  1. Sú to ľudia, ktorí sa snažia nás naučiť čo najviac zo svojich vlastných skúseností. 2. Síce...